Pytania, sugestie i dobre rady

Written by admin on 8 kwietnia 2017 and posted in Biznes.
Myśląc o założeniu własnego biznesu należy postawić sobie kilka podstawowych pytań i starać się na nie odpowiedzieć  w sposób możliwie obiektywny : 
  • Do jakich docelowych klientów kierujemy ofertę?
  • Jakie są ich potrzeby?
  • Jaką wartość oferuje klientowi twój produkt/usługa?
  • Jakie wersje produktów/usług opracowano dla różnych segmentów klientów? Dla różnych potrzeb klientów?
  • Na czym polega innowacyjność oferty ? W jakim stadium technicznego opracowania aktualnie się znajduje? Na ile zaawansowane są prace nad opracowywaniem produktu/usługi?
  • Jaką obsługę po sprzedażową klienta planujesz? W jakiej formie ( np. telefoniczna, bezpośrednia)? Czy będzie udzielana gwarancja na produkt? Jeśli tak to jaka?
  • Jakie są czynniki zachęcające klientów do zakupu? Czy jest to produkt kupowany impulsywnie?
  • Jakich kooperantów potrzebujesz?
  • Jakie produkty konkurencyjne już istnieją lub są opracowywane?
  • Czy nasz produkt/ usługa nie jest zabroniony prawnie?
  • Jakie są warunki wstępne związane z opracowaniem i produkcją?
Poniżej przedstawiono 10 porad dla debiutantów w biznesie opisanych w tygodniku ,,Bussiness Week”:
  • Trzymaj się z daleka od branż, o których nie masz pojęcia.
  • Ciężko pracuj nad jakością produktów i usług.
  • Naucz się kreować popyt. Kluczem do sukcesu jest przekonanie klienta , że twoja oferta jest mu rzeczywiście potrzebna.
  • Zorganizuj profesjonalny marketing, stałym klientom zaoferuj coś ekstra, to oni generują 80 procent przychodów firmy.
  • Nie bój się wejść na zatłoczony rynek – niższe marże lub innowacyjne drobiazgi mogą dać ci przewagę konkurencyjną.
  • Pilnuj kosztów, ale nie wpadaj w pułapkę sknerstwa . Zbyt małe inwestycje mogą zaważyć na jakości usług.
  • Nieustannie szukaj sposobów na wzbogacenie twojej firmy.
  • Obserwuj trendy, przenoś je na lokalny rynek.
  • Nie kopiuj bezkrytycznie pomysłów, nawet jeśli się sprawdziły na innych rynkach.
  • Zawsze miej w zanadrzu następny dobry pomysł. Gdy pierwszy nie wyjdzie, nie powinieneś tracić nadziei.